torsdag 1. mai 2008

Kveldsøkt på stavsøra

Blei ei sein trening siden vi egentlig skull tren, også skull itj vi det, også blei det trening læll.

Asa er i første tida på løpetida og Bender var helt kokko når vi gikk en liten luftetur. Var veldig spent siden han ikke så ut til å være på. Han fikk ta en del enkle ting som vippa og noe greier, men han syntes ikke belønning var like stilig.

Vi satte opp en bane, for det er jo virkelig bare 3 uker til Gauldal-stevnet. Så greit og prøve seg litt på baner slik at ikke det kommer som et sjokk når vi først har vår første start. Det viktigste for oss nå er faktisk og få briefetbanene riktig. Vi var stortsett enig om føringen og det er kanskje den viktigste treningen vi har nå. Det å finne fremforbyttene også eventuelt tilpasse det til våre hunder. Det var et fremforbytte foran slalomen som vi måtte ta for å få byttet føringsside også skulle vi rett i pølsa andre veien. For Cisco og Bender så gjorde vi begge byttet, men etter tenkning og telefonsamtaler så ble Annica og jeg enig om at vi burde ha tatt et bakombytte. Det er veldig viktig og huske at et bakombytte er ikke et dårligere valg hvis fremforbytte blir dårlig.

Ellers skal jeg ALDRI LA BENDER FORTSETTE HVIS HAN TULLER I SLALOMEN, JEG SKAL ALLTID OPPMUNTRE ALLE PINNENE HAN GÅR IGJENNOM. HVIS TULL SÅ BRYTER JEG OG TAR DET SOM TRENING!

Nå er det sagt så nå må det bli gjort. Har jo for lengst bestemt meg for å gjøre det sånn, men det er så lett og bli tatt i øyblikket når alt går fort og ting ellers funker.

Ingen kommentarer: