søndag 14. november 2010

Mini kurs gir tanker

Vi har vært så heldig å fått en kurs dag med ei dreven hunde dame i helgen, Irene Hegerberg. Takket være Ellen så fikk vi et spark i baken med våre valper. De er jo snart på vei inn i ung hund verden, tida går jo så fort. Så det var på tide å ta tak i en del ting.

Fikk trent på mye impulskontroll, min lille terrier vil jo så gjerne jakte på alt som er og jeg har jo følt litt på at dette er noe jeg må gjøre med. Ellers ble det også innkallings trening, utgangsstilling, fot og bli trening. Det var en kjempe dag og det har selvfølgelig fått frem en del tanker.

Det er lenge siden jeg gikk et kurs med en mer tradisjonell hundeinstruktør og det var veldig nyttig. Følelsen av at det er stor avstand mellom treningsmetodene blir veldig store, når man ikke omgåes folk som er helt tradisjonell. Så derfor så skal jeg skrive en blogg om det en dag, men akkurat nå så må de få kverne litt....

Ingen kommentarer: