onsdag 11. juni 2008

Et napp i agility

Var sinnsykt nervøs før starten på søndag. Vet ikke helt årsaken, men mulig det bare var prestasjonsangst og at jeg kjente dommeren. Vi startet med hoppløpet og det var en rimmelig grei bane, men det var utfordringer i en slags sløyfe av hopphinder og slalomen stod like ved og den trekte mer enn min handling. Også stod jeg faktisk rettet mot den veien så Bender gjorde nok riktig... Så det ble disk, etter på var jeg så fortumla at jeg hadde problemer med å finne utgangen :)

Etter å ha vært litt deppa en stund, så ble det agility. Banen var grei med lite handling. Bender hadde dessverre måttet vente ganske lenge fordi det var premieutdeling før briefingen. Skulle ha avkjølt han litt, men var veldig usikker på hvordan han ville takle det. Så i starten så hang tunga ut og det er ikke noe godt tegn. Ellers så funket alle kontakt hindrene som de skal, men her skal det trenes fart fremover, for det gikk litt sakte. Men vi gikk et feil fritt løp og det skal vi være fornøyd med. Det skal jo tross alt være rom for forbedringer når alt kommer til alt. Vi hadde kjempe heia gjeng og det var jo gøy, da bruser adrealinet godt når man kommer i mål.

Ellers så har Saga veldig posetiv virkning på både meg og Bender. Vi får trent på ting vi ellers ikke hadde giddet. Vi går nå får Canis callenges som er å stå på fremlabbene. Så vi har fått trent på ryggingen og Bender er blitt veldig klikkerklok og tilbyr masse. Han er mer villig for å jobbe for meg nå. Skal en tur på Gauldal i kveld og er spent på om han er like villig da. Vi skal få sitte på til Annica da passaten er nærmere kaputt.

Saga tilbyr både ligg, sitt og har jo en enorm kontakt. Er veldig fornøyd og har bygd ned mine egne forventeringer når det gjelder valpen og kjennes godt.

Ingen kommentarer: