mandag 6. oktober 2008

KM på Nidaros- og Gauldalbanen

Siden jeg ikke har blogget rett etter løpene så husker jeg vell litt lite, men jeg prøver jeg.... :)

Lørdag

Ja det var lørdagsmorgen, og jeg var ikke så tidlig ute og ble ganske så nervøs. Så dumt og bruke energi på det, men det er vell ikke noe man styrer. På agility løpet så ble det ikke tid til at Bender fikk føle seg trygg på miljøet. Så det var lett å se at hunden ikke var helt på når vi entra banen. Det som først skjedde var at vi hadde skulle ha en treadel for å få hunden inn i motsatt tunnel inngang. Jeg ble for sen og da bars det inn i feil inngang. Jeg hadde vell også ropt i enn rett tunnel også, noe som er fy fy. Det skal vi bare gjøre når vi signaliserer sving. Ellers så var det en slalom som jeg ikke husker helt va som gikk galt, men vi måtte gjøre den om igjen og farten ble jo ikke så værst. I hopp løpet gikk det ikke så verst, var en veldig artig bane, men her igjen så kom Bender over et hopp hvor han så duken på pølsa og dommer Petter, og det endte i en feil inngang. Ellers så var jeg rimelig fornøyd med løpet hadde en kjempe fin treadel selv om jeg trodde jeg sendte han i feil tunnel inngang. Er ikke lett å være Bender heller da :)

Søndag

Siden hundene skulle på høst ferie så rakk vi bare agility konkurransen. Det var en ok bane, men vi hadde en trikki kombinasjon etter en vippe. Har tenkt litt på det i etter kant, vi valgte og ta en treadel og et bak om bytte for så og ta en treadel igjen. Kjentes veldig rart ut, selv om vi ble enige om at vi ikke gjorde noe galt i forhold til systemet så håper jeg det finnes andre løsninger på denne. Her må nok det kalles inn noen ekspertise :) Været var kjempe dårlig, men hva har vell det og si når man er med gode venner og man kan stikke inn i klubbhytta og spise godekaker og drikke kaffe. Kjempe fin dag var det allikevell. Vi fikk ikke tid til å kjøre hopp, da Saga og Bender skulle dra på hytte tur med sin respektive "mormor" og "ste-morfar". Bender kommer hjem på tordag, da blir han kjørt hjem av sin "morfar" slik at han kan få trent litt. Da må vi få trent litt på tighte treadels og slalom igjen. Nå er det slutt på og belønne rett etter slalom igjen. Vet dessverre ikke hvor mange ganger jeg har tenkt og skrevet det ned, men det er så lett og man vil jo belønne bra ting. Dessverre så vet han så alt for godt at når vi trener kommer belønning og på bane så må vi springe mer selv om slalom blir bra. Man blir god på å gjøre seg bjørnetjenester etter hvert. 

Ellers så drar vi til årets siste agilityløp på Årnes i helga. Da blir det jenter med hunder på tur. Gleder meg masse! 

Ingen kommentarer: