søndag 9. november 2008

Søndagstrening på Gauldalen

Var litt treg i dag og kom først litt over ett på banen. Da hadde Lillian og Annica ordnet bane og det var luksus å kommet til dekket bord. Takker for det...

Det var en fremfor bytte øvelse av Greg. Funka ganske fint med Bender, men han gjør seg fortsatt litt for mye av omgivelsene. Han har jo blitt trygg hos Lillian så han buffet på Yes som var tilskuer. Akkurat som om noen blir redd bart-kail'n lissom... Det var litt motvind i barten, men øvelsene gikk ganske bra. Noe som var litt merkelig var at han faktisk ikke trengte like mye støtte for å gå ut og ta et hinder som jeg trodde. Faktisk ble farten bedre når han fikk mulighet til å være selvstendig. Forøvrig så tok vi en slalom og høyre slalom så ble det feiling, men venstre slalom så funka ting fint. Merkelig hund...

Saga fikk også bryne seg på noen fremforbytter. Hun er helt herlig og jobbe med og det går virkelig fremover. Hun suger mot alt av hopphindre og det er morsomt å se. Jeg er mye mer bevist på å belønne hopp når hun spontant tar hinder som jeg har stått i retningen av.

To på og to av begynner virkelig å funke. Skal se om jeg får filmet henne og lagt ut snart. I går hadde vi første øvelse på noe som ligner på mønet. Vi hadde flere kjempe fine repitisjoner, men hun brøt adferden uten signal og hun ble automatisk lav etter det. Jeg valgte da og avbryte øvelsene på hinderet, men trene gå signal for seg. Sitt også gå på signal. I kveld har vi trent to på og to av på Ikea pinsvinet og det går også kjempe fint. Prøvde å slippe hun ganske kjapt etter adferden og da fikk jeg inn noen feil i etterkant der hun hopper av. Men hun har fortsatt inteniteten i behold og prøver på nytt uten og feile. Jeg prøver virkelig selvkontrollen hennes allerede og kaster pølsebiten på gulvet før hun får gå signalet. Er veldig fornøyd med fremgangen hennes. I forhold til hopp skal jeg få prøvd og trent litt mer på å gå i fra hun og sende hun over hopp hinder uavhengig meg. På to hopp etter hverandre i dag så trenge hun virkelig støtten av fører hånd. Tror hun trenger litt sånn trening, funket veldig fint på Bender det iallefall.

Ingen kommentarer: