mandag 2. mars 2009

En liten seier

Etter første kurskveld med Håkon og Marthe, så har jeg blitt inspirert til å komme i gang. Siden torsdag har hun kun fått mat fra skål to ganger. Jeg klikker for kontakt, og lar hun ikke få sjansen til og sette seg.

Det gikk jo ganske å få kontakt på hjemme bane, så jeg bestemte meg for å få annen adferd slik at jeg får bevegelse. Hadde et mål om å få hun til å snurre til venstre med hele kroppen. Setter meg litt mindre mål så det blir litt enkler for fører og hund :) Tok to-tre økter hvor jeg belønte når hun bevegde hodet til venstre. Etter hvert som vi har tatt flere økter har jeg fått strekt strikken og endelig i går så snurret hun hele veien rundt!

Det var en liten seier, og det føltes godt å se at ting går fremover. Ellers så ønsker jeg meg mindre klabbføre eller schnauzer uten pels :) I går måtte Bender sitte på skuldrene etter en våt tur i marka med tidens størse snøballer på føttene

Ingen kommentarer: