lørdag 26. september 2009

Handling kurs e over og NKK instruktør kurs helg

Ja da va handling kurset på Gauldal over. Det har vært et artig kurs, og med tanke på alt regne som har vært i høst så har det faktisk vært kun en kveld med regn. Flink blei dæm å :)

No e det ei intensiv helg med Geir og Nkk-instruktør gjengen. Så e det e mnd så e det eksamen. Hadd jo egentlig et kjøkkenprosjekt, men det blir litt vanskelig før jul kanskje.... Ja ja, det har jo vært lite hund på grunn av bryllup i år. Så det bli veldig intensivt på slutten av sesongen.

Har trena litt også, Bender gikk kjempe bra på tirsdag. Men det var dårligar på tirsdag. Ikke selve farten og agility', men den fordømte slalomen. En ting som Annnica så og sa, va at det e egentlig bare å hjelp han når han gjør feil. For det blir hel blokk for hunden. Tok port 2 og 3 i et jafs den her gangen.

Ellers så trent Saga og æ litt møne. Her e planen no å få generalisert så mye som mulig på møne og A-hinderet, side æ skal ha kjeller trening på vippa i hele vinter. Selve to på og to av atferden sitt kjempe fint, men det e kun fart på opp og ned fart på møne og veldig forsikt på lang strekket. Så planen e å baklengskjed det med fart og det funka kjempe fint. Farte var kjempe fint og vi e nesten på toppen nå. Løfter hun bare opp å sier slipper hun. Så får vi se hvordan det vil gå. Har lest litt i Shaping sucess og fått litt inspirasjon igjen.

Ellers så er det lek i alle forskjellige miljøer og det går fremover. I går var hun ganske passiv på Fremo, og var veldig villig til å leke, men å apporter for så å by opp til lek var veldig vanskelig. I dag har vi trent litt på lek utafor Ica senteret, og hun er lav når hun kommer, men lar hun ikke få muligheten til å dvele over alle lydene og jeg er bestemt så det må lekes. Kveldsmaten fikk hun ute i gata i, og da fikk jeg hun faktisk til å apportere leken og by opp på nytt. Sender til skål når jeg er fornøyd med leken og apporteringen. Noe forstyrrelser var det og hun kan falle ut litt, men så lenge at jeg ikke gir meg så får jeg hun til å leke igjen.

Dette er et langtidsprosjekt, men hun er blitt veldig søt og naboen kom ut å lurte på hvilken lyd det var i hunden. Hun har en veldig frustrert knurring, når hun jobber på. Å ja jeg er den rare naboen :)

Ingen kommentarer: