lørdag 13. mars 2010

En spretten, men skvetten hund ja...

Saga har jo hatt en kjempe vinter både i trening og miljø usikkerhet. På torsdag var Annica og jeg på Stjørdal og trente. Jeg gikk to runder med Cisco for å få trent litt på handling og timing. Han gjør det jo flott, som et tog hvor et skritt kan ødelegge alt. Følte meg helt vill og tok flere lengre kombinasjoner enn vi har gjort på lenge. Hun har halen opp under hele treninga og det er ikke noe å klage på viljen. Fikk et kjempe fint bak ombytte, første runde, men det er for dårlig generalisert for i det jeg er på vei til å krysse bak så trekker hun seg. Første gang så gjorde hun det nok ikke, for hun hadde ingen forventning på hva som skulle skje. Det bør jeg få trent i nærmeste fremtid, hadde tenkt å trene med sitt slik Fanny Gott gjør, men det har hittil bare blitt med tanken....

Så var Jørn til Annica der og sparket litt ball med Cisco mens vi ryddet. Da ble Saga skremt å stod foran døra og skalv. Så som Annica sier så kan det bli greit å ha en hund til, selv om hun blir bedre så er det så vanskelig å forestille seg når redselen kommer. Ikke helt enkelt og forut se, også blir jeg også dårligere på å sette hun i slike situasjoner fordi ting tar sånn tid med redsel.

Ingen kommentarer: