torsdag 25. september 2008

Tredje økta med slalom for Saga, og terping for Bender

Etter mye mye, om og men så har jeg startet slalom treninga for Saga. Vurderte flere metoder, og har søkt og lest litt igjen, men kom tilbake til at jeg bruker 2x2. Det har jo ikke vært metoden det har vært noe galt med, men Bender og jeg har jo hatt en del issuse når det gjelder slalom. Håper på å få brukt vinteren til å få til en fin slalom. Ser jo hvorfor vi ikke alltid kommer innenfor standard tid på konkurranser og det er ofte slalomen sin skyld. 

Jeg har i hovedsak pusset opp denne uka, noe som gjør at jeg blir veldig rastløs. Kjørte meg en tur til Gløshaugen og gikk tur. Hadde med meg plast hindrene fra Royal Canin og kjørte først en runde med Bender. Gikk veldig bra og han blir veldig trigget av at jeg springer i fra han. Farten blir kjempe fin. Skal fortsette å trene slalom med fart og moro, hadde hopphinderet for å få trent innganger. Det ble trent på venstre innganger og jeg la opp en inngang slik vi hadde i Østersund. Han kan innimellom jukse på et par pinner, men siden jeg ikke belønner det så bør det forsvinne. Han har høy motivajson iallefall. 

Saga er fornøyelig får når hun ser snuseska så  setter hun på-knappen på. Kjører hun i fra forskjellige vinkler og vi hadde en feil i går. Det var ganske fornøyelig å se på for hun hadde kjempe fart også kom det ingen belønning. Hun prøvde å gå andre veien, men ingen belønning. Så fikk hun til inngangen også var det liksom greit å ha sjekka at man ikke fikk noe av å gå på den siden av pinnen. 

Fremover for begge hunder:

Saga skal fortsette med to pinner enda litt til for vil få inn vanskelige innganger og få variert hvor jeg er. Har sett på et videoklipp og der ble steget med at man satte alle fire sammen som kun to pinner tatt vekk. Er ikke sikker på om hunden bryr seg så mye om det og tror det r mer normalt og ta de på 1,2 m med en gang. For det er jo dette steget som ligner minst på det ferdige produktet. 

Bender skal få trene fart og slalom. Det blir i hovedsak det vi skal gjøre fremover. Kanskje sannsynligheten for at vi skal komme oss ut av det dårlige mønsteret i konkurranse situasjon øker. 

Ingen kommentarer: