fredag 19. september 2008

Østersund

En kjapp oppdattering på Østersund. Har hatt en fantastisk helg! Vi kjørte tidlig på fredagsettermiddag, og med et stopp i Åre så fikk vi trent litt der også før vi dro videre. Det var en gruppe som har gått sammen og kjøpt hinder og skaffet seg en egen plass. Artig at det finnes flere grupper som ordner seg selv. Vi annkom Østersundbrukshundklubb i halv nitida, og det var litt av et område. For det første så var alt flatt, men allikavell så var det skog for å gå spor og rundering etc. To kjempe gigantiske gressplener, så det er ikke rart at Annica synes det er trasig med all grusen i det her landet :) Kjempe stort klubbhus og fint område med benker og slikt. Ja det hele var jo en drøm, men sånn er det vell bare når man kommer fra en klubb som har splittet opp aktivitetene sine og ikke har det samme samholdet. 

Jeg tok ut Bender slik at han fikk se området før det bugnet av hunder etc. Hadde et mål for helgen, og det var at han ikke skulle bli så stresset av alle hundene rundt og eventuelt utagere. Å det har vært det aller beste med hele helgen. Vi har virkelig jobba sammen og Bender har stolt på at jeg ordner opp får han og at han bare kan spise godbit. I starten av dagen så bærte jeg han igjennom mengden der det var mest hunder. Er jo veldig i mot det å bære de små, men jeg har innsett at det for Bender er en sammenheng med alle de gangene han har blitt flygd på i bånd og at han føler seg trygg når jeg ordner opp for han. Han er jo ganske feig når det gjelder andre hunder, for når han er løs så ungår han slike situasjoner. Summa sumarium så er jeg kjempe fornøyd med han og det er så godt å se at når man jobber med slike utfordringer at man kan ha fremgang. Han er ikke en lost case liksom ;) 

Resultat messig så var det ikke så værst. Første løpet så gjorde jeg noe rart briefing messig, selv om jeg følgte systemet så burde jeg ha gjort noe annet. Har nok en gang fått bekreftet at Bender ikke kan bakbytte i en pølse, han kommer ut igjen for å sjekke hvor jeg går. Så han har ikke skjønte så der har vi forbedringspotensiallet. Ellers så rev han et hinder og ble gangske så forfjamsa og jeg ble vell ikke mindre så vi begge datt av og fikk ikke gjort banen som den skulle. Agility'n så gikk det ganske bra, men dessverre så slapp jeg et litt slapt kontaktfelt. Har det på film og skal få lagt det ut etter helga. Og det er virkelig noe jeg har fått erfart så er det at Bender heller ikke kan slalom når det ser noe uvanlig (les:bytte) i banen før en slalom. Men vi rettet opp slalomen og da gikk han ganske bra. Søndagen startet kjempe bra og han var på hele banen. Inngangen i slalomen var grei og da går han fint. Det ble en fjerde plass og vi mistet 2,67 sekunder fordi jeg glemte og rope på han i en rett tunnel hvor vi skulle til venstre etter på. Hadde hengt meg opp i at det var en rett tunnel, men glemt og tenke på at det ble sving etter tunnel.... Så der mista vi kanskje en pinne, for vi fikk tidsfeil. I agilityløpet så hadde vi et bytte før slalom og dermed så ble slalomen ødelagt, men når han først innser at han må gjøre det om igjen så går det veldig bra. Det gav oss en tredje plass, faktisk, og det var en del disk på den banen så vi er fornøyd. 

Eller så vil jeg takke Annica, Kerstin og Gitta for en trivelig helg. Vi var faktisk ute og spiste godmat og drakk vin og Irish coffie. Det er jo ganske sjelden at vi idrettsutøvere gjør i ei konkurranse helg :) Bender var så heldig at han fikk sove i min feltseng så tror Bender det var trivelig og være alene hund. Saga var på hyttetur med Gunvor og Trond, hvor hun ikke lei noen nød. Hun hadde ligget i fire timer på fanget til Trond, så jeg tror vi kan konstatere at det var god pleie å få der. 

Ingen kommentarer: