fredag 19. september 2008

Trening forrige uke

Siden Saga alltid har vært litt forsiktig, så har jeg bekymra meg litt for hvordan dette skal bli. Siden Bender blir 4 år i neste uke så har det vært så lett og glemme hvordan han var når han var liten. Eller hvordan det er å ha valp generelt, Saga blir 10 mnd i neste uke og jeg har ingenting å være bekymra for egentlig. I det siste så har hun hatt kjempe fremgang. Problemet har aldri vært hennes evne til å lære eller det å jobbe for godbit. Det er bare det at man ofte henger seg opp i små ting, og for min del så har det vært lek. Jeg har bare glemt at for 1 år siden så hadde jeg store utfordringer med Bender når det gjaldt lek. Da var Bender 3 år... Det har heller ikke vært noen problem med og lære han ting. 

På tirsdag spurte Annica om vi ikke skulle prøve å lære inn hjulet på Saga. Noe som i mitt hode skulle bli litt vanskelig. Fordi hun har f.eks problemer med å hoppe inn i bilen og på divan hjemme hos oss. Lillian og Annica satte forskjellige hindringer sånn at hun ikke skulle få muligheten til å gå under eller til siden. Annica gav hun en godbit fra andre siden også gikk det et lys i hunden og hun hoppet over. Etter hvert så kastet jeg snuseska fremover når hun kom seg over. Hun fikk selv søke opp hinderet og hoppe. Kjempe flinke. Etter på tok vi unna hindringene og hun hadde fem repitisjoner som var 100%. Flinke flinke bisken! 

Torsdagen så trente vi litt innganger med slalom og fart. Bender er Bender, men han gir ikke opp på samme måte og han saker farten når han har gjort feil. Saga fikk hoppe litt og hun har kjempe fint driv frem og må vell begynne med å passe på at hun kun tar hinder jeg vil at hun skal ta. Har sett første One jump dvd'n til Susan Garrett nå så det blir mye og trene på. Ellers så gikk Annica med Bender og det var artig for Annica. Bender er jo en leksakshund, mens jeg kjørte noen runder med toget Cisco :) Lillian's Robin var kjempe flink på åtte slalom. Fin liten trenings økt i Lillian's fantastiske hage.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Ellers så gikk Annica med Bender og det var artig for ANNICA" Haha, jeg håper da at Bender hadde litt kul han oxå;-))

Sees imorgen
//A