fredag 16. mai 2008

Snartur på Stavsøra

Siden det ble litt kaos når det gjaldt slalomen på tirsdag, så tenkte jeg at med min følsome Bender, så var det bare og ta en tur. Det stod en bane som jeg ordna meg en rekkefølge på og kjørte. A-hindret var siste hinder før slalomen, og slamlomen gikk vannrett så det ble en ganske vanskelig inngang. Vi har ikke trent innganger så mye i det siste. Men han var veldig var på min oppførsel så det første han gjorde var og dempe meg. Han gikk inn riktig, men stoppet og snuset på første pinnen. Jeg valgte og rope på han og ta A-hinderet på nytt og sende han inn i slalomen. Han hadde en del feile innganger, men holdte hode kaldt og startet han på nytt. Når riktig inngang kom, tok han pinne to og tre i ett og fortsatte riktig. Stoppet uten og gjøre noe mer, og gikk tilbake til A-hindret. Neste forsøk gikk alt bra og jeg sa bra når han tok to og tre riktig.

Jeg har en teori på at når han synes jeg blir for ivrig at han stopper opp for å dempe meg. Han synes vell at jeg kan bli litt i overkant av ivrig til tider. Lot han få en pause og prøvde til et par runder til og da funket det kjempe fint. Belønnet med snuseske og hjemmelagd godis. Litt vanskelig og si hvor mye jeg kan gire han opp på forhånd. Må jo ha en hund som konsentrere seg under hele banen. Spørs om for mye lek kan gjøre han for høy. He he he... Han har virkelig kommet seg når det gjelder jobbing og lek i forhold til i fjor før Eva kurset.

Skal kjøre Asa på en del handling i helga. Bender er jo veldig følsom, dermed litt vanskelig og ha med når jeg driver med innlæring i handlingssystem som gjør at jeg feiler en del.

Ingen kommentarer: