torsdag 5. juni 2008

Vi har en valp til låns :)

Nå har jammen meg, Saga vært hos oss ei uke i mårra. Saga kommer fra Marianne på Nordsand kennel. Saga er ei 6 mnd gammel Jack Russel terrier tispe og er utrolig søt og sjarmerende. Marianne har litt mange hunder hjemme hos seg nå, så vi hjelper henne litt på ubestemt tid. Da får jeg se hvordan det er å ha to hunder hjemme. Kanskje kan hun bli boende også, men det vil jo tiden vise. Det har uansett vært en herlig uke. Bender takler det kjempe bra, og jeg tror han liker det. I kveld så lå de samla i senga til Bender, og de var så søte de.

Jeg har jo begynt og trene med Saga og det er enormt gøy, men gud bedre hvor mye jeg har glemt. Kom på at Fanny Gott hadde skrevet en del artikler om valpetrening og har lest en del på det. Veldig moro og tålmodighetskrevende, men også veldig tilfredstillende:) Vi har vært og bada og det er veldig tydelig hvor fint de koser seg med hverandre. I dag har jeg faktisk gått en liten tur hvor de oppførte seg meget eksemplarisk. Der jeg gikk i kjole og små sko, håndveske og to hunder i bånd. Måtte jo ha en plass for å ha både skitposer og godbiter, regner med vi var et syn for øye :)

Vi skal på konkurranse på søndag på Gauldalstevnet, og det blir morsomt å se om Bender har vendt seg til varmen litt bedre. Vi skal uansett ha det gøy. Var på nidarosbanen sammen med Eirin, Marianne, Madelen og ei med bc, Nico. Skulle gå en stjerne før jeg skulle i slalomen, men slalomen trakk så mye at han dro rett i den, så motivasjonen etter klikkingen er kjempe høy! Det er artig det :)

Ingen kommentarer: