fredag 5. juni 2009

Ålesunds tur med Annica og Eirin

Et lite resyme

Saga har hatt sin debutt i agility ringen i Ålesund den 23.mai. Det var en innendørs hall og jammen var det tøft for frøkena. Hun er jo var for skarpe lyder og med gammel vane så har jeg jo med hunden over alt uten å tenke på omgivelsene til den grad. Bender bryr seg ikke litt en gang om noen så hadde knust noe rett foran nesen hans. Jeg hadde vært ute på lufte runde og skulle se agility løpet til Eirin og Bajas. Bajas kom over vippa, mens vi kom rett ved siden av ringen. Da datt Saga sammen og nervene mine ble smurt tjukt over hele meg.... Stakkars frøken så jo misshandlet ut. Ja ja, heldigvis så var klasse 1 hopp sent ut på dagen så vi hadde til miljø trening. Jeg hadde kjøpt inn katte mat på boks for i flg Marianne så er det bra for sarte sjeler. Så da ble det snusekse og kattemat bare for å være i nærheten av opphoppings banen hvor uhellet hadde skjedd. Etter en stund så kom den stolte hale opp igjen, men det tok litt tid før livet var trygt for frøkena.

Til frøken Knudsen's fortvilelse så var jo pølsa i Ålesund like tung som den i Lillehammer (når skal vi i Trøndelags distriktet kjøpe tunge pølser;). Det er jo et hinder som ikke er ferdig innlært så det var jo ikke å forvente at det kom til å bli bra. Halen hang i mellom beina og jeg mistet hodet. Hva med å ta opp duken kanskje. Nå var det jo ikke heller den mest forståelsesfulle dommeren heller så vi dro no på videre. Vi gikk en halv dårlig slalom, og jeg var like lite løs og ledig som en stokk... Selv om både Annica og Eirin hadde formant meg om det tidliger. Ja ja, det positive med hele debutten var at på de fire siste hindrene så var halen oppe. Vi sprang ut av ringen og jeg hadde gåsehud. Endelig var debutten over, hun hadde ikke trodd hun skulle dø og vi kunne feire med kattemat i snus eske. Vi fikk trent litt på pølsa senere på dagen og på søndagen så var det fortsatt farlig, men dommeren oppfattet situasjonen og åpnet pølsa. Hun var opptatt av at hundene skulle ha en positiv opplevelse og Saga hadde faktisk halen oppe stort sett hele løpet.

Så tilbake til vår barte kail Bender... Han sklei ned møne og ble satt ut nok til å skite i slalom. Vi disket oss og gikk av banen. Vi disket oss også på hoppløpet noe som ikke var like rettferdig. Jeg hadde ikke gitt han god nok linje til slalom og det var tydlig på filmen. Farten og føringen til det var jeg godt fornøyd med. Vi startet i åpen hopp for å få en positiv slalom og det gikk kjempe bra. Den var noen kjempe kjappe sheltier der, men det gikk bra. Tror vi ble nr.4, til og være schnauzer gutten, etter å ha blitt tatt av banen to ganger på samme dag var jeg fornøyd.

Søndagen var mer dagen for Bender, vi var 0,98 sekunder unna et napp i agility og han fikk 1.plass. Han går kjempe fint, men vi har mye på å trene tunnel sug, vi hadde fire tunnel passeringer på rad, og vippesug fikk en kjempe sving før vippa, (der rauk nappet). Ellers så er det tydelig at jeg ikke har hatt de gode tirsdagtreningene med mine gode venner som vi hadde i vinter. Byttene mine har blitt veldig seine, jeg er nok litt for lite ute å trener. Litt for mye bryllup og alt for lite agility.... Hva man ikke gjør for kjærligheten ;)

Gratulerer til Annica med cert i ag med Cisco!!! Gratulere til Eirin med 1.plass, usikker på om det var napp. Husker jo ikke selv hvordan hopp løpet vårt gikk.... gulfisk hukommelse og når man er treg til å blogge så siver det ut.

Ingen kommentarer: