torsdag 6. november 2008

Fin kveldstrening

Var en tur til Lillian i kveld. Det var friskt og fint, men med klær så går det mest. Var litt sein siden jeg hadde jobbet overtid, men hundene var luftet og klar til trening. Lillian og Annica hadde satt opp en akselering og de-akseleringsøvelse. Vi trente litt på det når vi var en snar tur på Gauldal, men ikke så avansert som dette. Vi hadde fire varianter som funka veldig fint. Bender må trene med Cisco og Yes som tilskuere og det går bedre og bedre. Syntes han hadde fin flyt. Hadde 5-6 runder, men han ble trøtt på slutten så må ikke glemme at han er den han er... Ingen Cisco iallefall :) Motoren er begrenset. 

Jammen bra vi har fått nytt blod i treningsgjenge. Saga er en kjempe hund og trene med. Har virkelig funnet knappene hennes. Leken er det fortsatt så som så med, men det har også kommet seg betraktelig. Prøver og ikke henge meg så mye opp i det. Jeg leker bare når jeg er ganske sikker på at det funker. For Saga er det jo tross alt snuseske som er tingen. Den kan hun gjøre så mangt for. Den ideen kom fra et sporkurs jeg gikk med Bender på, for ja faktisk 3 år siden.... Fra hopp kombinasjonen kjørte vi en enkel u med hopphinderer og en tunnel. Hun søker veldig bra ut etter hopphinder og går på. Etter på tok vi en vanlig 180-grader og jammen var vi ikke ville å tok vårt første fremforbytte!!! Det svarte hun kjempe fint på og hun har en kjempe fin attityd som Annica ville ha sagt. Ellers er jeg også gått fornøyd med at jeg kan sette hun igjen på starten. Det gikk faktisk bedre enn anntatt, men vi trener en god del selvbeherskelse i hverdagen. Bryr meg ikke så mye om jeg at hundene ikke går fint i bånd (det har jeg gitt opp), men synes det er praktisk med hunder som sitter og venter på at du åpner døra og slikt. Burde trene mer lydighet, men motivasjonen er liten til det og det blir liksom det vi trenger å bruke i agility'n vi trener mest på. 

Ellers så er det mulig at en del av mine agility planer for 2009 går i vasken. Men det er et sett med prioriteringer som er tatt,  og å gifte meg skal jeg gjøre (forhåpentligvis) en gang i livet, men hund og agility blir det mange mange år med:) 

Ingen kommentarer: