tirsdag 4. november 2008

Lenge siden sist...

Det er tydlig at jeg nå har vært ute i jobb en mndstid... Det blir ikke så man orker å sitte like mye foran pcen som før. Når det gjelder hundetrening så går det mye i turer i skog og mark, men det trenes en del på stue gulvet. 

Saga har hatt litt pause når det gjelder slalom trening, men forrige torsdag så var vi hos Lillian og vi har kommet til et punkt hvor Saga går rundt pinnene i stedenfor i mellom. Er ikke helt sikker på hvordan vi skal løse det. Vi har luret og lokket litt, men er litt usikker på det med klikking. Vurderer om jeg kanskje skal klikke og belønne fremover, men er redd for at hun skal se litt for mye på meg. Det er fult mulig at det ikke behøver å bli noe problem hvis man kaster snusesken fremover. Får kanskje sjekke det ut nå på torsdag. Ellers så har jeg en ny plan når det gjelder Bender. Det har vist seg også på trening at han blir veldig berørt av at det er andre hunder tilstede. Spesielt Cisco. Det er jo i og for seg greit da vi kan trene på dette. Så planen er å få trent mest mulig med andre hunder tilstede. På en måte godt å få bekreftet noe man har lurt på lenge. Hvis jeg kan få han trygg i slike situasjoner under trening så burde det iallefall bedre det i konkurranse situasjonen iallefall. 

Ellers så driver vi aktivt med vippe trening på hjemme fronten. Har en liten planke med en bit under som skal gjøre at Saga liker selve vippen. Saga er litt lengre i kroppen enn Bender så jeg vurderer å få meg en større planke. Hun tenderer til å ikke vil gå på hele planken, men bare ta bumpen. Noen som har noen ideer om det eller??? Skal jeg bry meg om det eller skal jeg bare forsterke at hun liker bumpen.... Jeg har vært så dum at jeg også har trent på to på og to av i denne situasjonen, og det gjør hun i for seg veldig bra. Men det bør vell gjøres separat. Hvis noen har en ide så si gjerne i fra :)

Ingen kommentarer: