tirsdag 2. mars 2010

Saga the obedience dog?

He he he, kanskje litt drøyt, men er veldig fornøyd med dagens trening på kurset hos Annica i kveld.
Er nå veldig inspirert, og jeg har nå veldig lyst til å trene på stå under marsj og apportering. Ellers så blir det videre jobbing med fjern dirigeringen og fri ved foten.

Tanker vedrørende fri ved foten. Hoved fokuset er fortsatt posisjon på vei inn. Hadde i første økt noen fine repetisjoner hvor det så fint ut. Så hadde jeg lyst til å sende hun rundt noe for å se om hun fant posisjonen da også, men det var litt verre. Og som det går igjen for de aller fleste på dette kurset også, så er det å gå tilbake når man gjør ting litt vanskeligere og det å hensyn ta miljø etc. Egentlig så er jo dette veldig basic, men allikevel så veldig vanlig. Så for videre trening for å variere så skal jeg hjelpe til med target igjen. Men når jeg legger på noe ekstra også må jeg jobbe mer på forflytninger.

Når det gjelder fjern dirigeringen så er jeg jo i babyland(har ikke jobbet med det før). Så der blir det å jobbe videre med og lokke hun i posisjonene uten å røre bak beina. Eirin nevnte og gå over til target stick eller finger, og det tror jeg også blir det jeg ønsker å gjøre etter hvert. Derfor skal jeg være nøye med target fingeren. Hun tenderer til å bli litt vill og jeg la merke til det ved bruk av hjelp på innkomst med å sende hun rundt noe gjorde at jeg fikk en tilleggs greie ved at hun hopper etter hånda og er litt over ivrig. Har nok belønnet det og da er det nok det jeg får.... Så for å kunne benytte meg av sånn type hjelp må jeg gå tilbake å trene litt på det å følge target finger igjen.

Det som var helt herlig var at hun jobbet godt og var lite berørt av miljøet og de andre hundene. Hun har noen få runder med litt snusing, men er i utgangspunktet veldig motivert til å jobbe og det inspirere og motiverer virkelig til videre trening.

Ingen kommentarer: