mandag 18. februar 2008

Kontaktfelt på møne sammen med Randi på Hundeskolen

Randi sendte melding og lurte på om vi skulle trene litt møne på hundeskolen. Vi tok på oss fillene og kom oss avgårde. Her vises det at mor har trent mye alene... Adferden er fin, men det er virkelig på tide og utvide reportoaret. Tenkte jeg skal sette opp et skjema som jeg leste Eva hadde gjort med sin Soya. Han blir litt treg hvis jeg står igjen, men det er vell lite trolig at jeg kommer til å gjøre på en bane så de er vell ikke noe problem. Hadde flere gode repeitisjoner hvor jeg sprang sammen med han og fortsatte og se frem adferden kom, men Randi hadde mange gode poeng og komme med i forhold til hvordan jeg beveget meg. Jeg stopper opp og venter og mye forskjellig. Til eventuelt neste gang skal jeg legge opp en plan for og utvide reportoaret. Tror jeg skal se litt på baner slik at jeg kan tenke litt videre hvordan jeg sannsynligvis vil oppføre meg på en bane. Tenkte ikke på fremforbytter i dag i hele tatt. Det er jo noe som jeg har tenkt på før. Vi var jo inne og det var jo litt trangt. Og Randi tar jo byttene i alle form for svinger. Det for en si, kanskje man må legge inn noen dansetrinn her og der. Ingen tvil om at jeg trenger det i allefall. Ellers så ble han ganske fort død. Ørene hans bekymrer meg litt. Det klør jo og vi går jo på medisin. Når denne kuren er over så skal jeg skjekke han hvis det ikke blir bedre. Han er litt vell rolig på ettermiddagen enn han pleier og som sagt syntes jeg han ikke var så uteholden i treninga i dag. Ja ja det er jo alt en bekymrer seg for også da...

Forresten så har jeg bygget 4 hinder i helgen og skal male de i morgen. Har ikke skjekket om jeg får plass til alle i bilen, men det satser jeg på :) Engasjerte både Jens og mamma!

Ingen kommentarer: