lørdag 16. februar 2008

Onsdagstrening på Asko og kurs på Torsdag

Vi kom oss i vei i snøføyken og møtt opp på Asko. Der traff vi Annica, Eirin, Marit og Linda. Det ble trena på litt sosialisering og litt lydighet. Været var ustabilt og til og begynne med var lysten til å trene agility liten. Vi trente litt fot-gåing og hadde en fellesdekk. Dekken var veldig bra, litt piping på slutten. Var vell dødelig fornærmet av og ikke få noen belønning under veis tror jeg...


Etter som været ble bedre så kunne vi starte med litt slalom. Gikk fint, var litt drøy inngangen på midt delen i trappen. Skal prøve og ta ekle innganger hver for seg og belønne etter det før jeg tar tre i gangen. Har skjedd for ofte at nr. 2 har vært dårlig. Ellers så prøvde vi oss på en 8 og det gikk fint. Litt tregt, men tror i hovedsak at det var pga sent i treningen. Hadde et fint rett strekke til slutt hvor ting funket fint.

Kurset på torsdag gikk kjempe fint. Vi har så vidt startet på aporten og hadde kommet noen mini steg. For min del så kommer klikkern her til sin rette og er nyttig. Vanskelig og klikke riktig er det. Men hvordan man skal få det til uten er for meg et mysteriet. I allefall med Bender som må ha mye tilbakemelding. Ståen har også startet og ligne noe. Har for høye kritterier, så må jobbe med meg selv. For heller gå god for at det ser greit ut, eventuelt pirke på det når vi har kommet i gang med konkurranser og slikt.

Søndag trente vi med Annica, Yes og Sisco. Bender reagert en del på Sisco også var det dårlig vær så kan ha vært med og påvirket det også. Dessverre så påvirket det meg også en del så det ble dårlig. Må ta meg sammen og trene når Sisco er ute. Prøvde og trene på sitt og ligg. Han reagerer på og ikke få klikk nå rompa røver seg. Værst er det på sitten der røres rompa mest. Liggen så er rompa der den skal. Men ser med en gang at her må jeg trene mer og med mer rørelse. Trente vippa og det gikk fint. Syntes han hadde rimelig bra fart. Kontakt feltet sitter, selv om han på vippa tenderer og ta labbene av også tilbake. Det er kanskje litt tilfeldig også har jeg vært treg til og belønne. Ser ikke på det som noen stor utfordring blir bedre når vi får komme ut og prøve de i en bane.

Ingen kommentarer: