torsdag 6. mars 2008

Lite med trening når snøen laver ned....

Vi var en tur på Dragvoll lørdag. Vi kom litt seint og Trine & Maiko hadde ventet lenge på oss. Var litt kaos i hjemmet som vi måtte ta før jeg dro også spydde Bender også hentet jeg Asa så tiden gikk.



Har lenge ville trene litt på enkle fremfor bytter for å få tilbake troen på at han følger handlingen min hvis jeg bare roper litt på han. Vi satte opp et rett strekke med et hinder ved siden av som jeg skulle ta mitt fremfor bytte og ta han av. Det funka fint varierte etter hvert med og sende han rett frem ved å rope frem. Funka greit og jeg tror jeg stoler litt mer på han nå. Han var litt i underlig form, men han tok flere flotte seks'er slalomer så gutten var flink.



Asa fikk prøve seg på kontaktfelt. Har bestemt meg for å shape inn slik jeg gjorde med Bender. Randi kom også en tur så hun fikk hjelpt meg med det. La ned mitt hjemme snekra møne og vi gikk på hver vår side og gav godbit fra hver side. Det gikk et lys for ho og ho begynner og ane hva oppgaven er. Veldig gøy i allefall, hun tilbyr adferdl. Veldig fornøyd med starten. Vi må jobbe en del med å "få bort" fokuset på meg og få frem mer fokus... Her er jo Bender og Asa to helt forskjellige hunder. Så det blir jo en liten utfordring :)

Randi og Robin prøvde også mønet og det funket ganske fint. Veldig konsentrert var Randi's Robster. Metoden er jo fra Eva kurset i høst og det er jo veldig artig og at vi er fler som får erfaringer med og får det til å funke!

Ingen kommentarer: