onsdag 2. april 2008

Endelig ferdig med påske...

Det ble nesten treningsfri i påska. Vi har starta på grunnferdigheten på ligg under marsj. Jeg har lest krim og i mellom så har vi gått igjennom steg for steg fra Canis boka på denne øvelsen.

Torsdag dro jeg på Asko med Annica. Hadde med meg begge hundene og det var bra for Bender hadde nesen i sky mot skogen. Asa funket kjempe bra. Nå står pinnene ca halv sju halv ett. Hun har fart og er blitt god på å sikte. Godt at en hund funker i allefall.

På lørdag så hadde vi planer om å trene på Dragvoll, men det var for mye snø. Derfor dro vi til Rotvoll. Både Annica og Marit var med og vi trente på rørhindrene deres. Det var en del vind så jeg tok ikke med mine. Jeg skal ta bort den midterste planken for å gjøre de mindre sjør for vind.

Vi to føringsøvelser på dobbelboks. Bender er litt treg så jeg må virkelig jobbe for å få han med. Han synes føring er kjedlig, kommer nok av at han må fokusere veldig på meg og ikke bare gasse rett frem. Prøvde med puddelen også, gikk mye bedre enn anntatt. Jeg må trene en del på sirkel trening slik at hun ikke springer bak meg. Har også en del utfordringer i og med at godis kommer fra hender og hun hopper veldig etter de. Så nå i en innlæringsfase så blir det og holde henene inntil kroppen.

Trente slalom med begge, og det gikk bra. Må trene oftere på det og ha mer tålmodighet med Asa. Jeg skal trene litt mer på vinkler. Hadde tenkte og vente med det, men kjenner at det det er bedre og generalisere masse og ikke ha det travelt. Bender hadde flere strålende 8-er slalom og det føles deilig!!! Jeg må gi masse av meg og bruker jajajajaja, og prøver å være konsekvent på å bruke feil hvis han gjør det. Årsaken til vi har brukt mye tid er at han trenger ganske mye tilbakemelding. Og det tok litt tid før jeg skjønte faktisk det. Det er jo faktisk bare 1,5 mnd til første konkurranse så vi må jo ha slalomen klar snart. Har trua på det og trur det går bra.

Trente også kontakt felt med Asa. Går to stykker på hver vår side og klikker når to på to av, og bruker GÅ signalet.

Kjørte sirkel til slutt med Asa, hun er veldig avhengig av meg, men hadde tre hinder på rad som var kjempe fine. Ellers så fikk Bender det litt enkler med å springe rett frem siden han sliter litt under føringsøvelser så fikk han kjøre noe enkelt og morsomt. Asa får nå belønning i snus-eske som vi kaster foran og springer sammen til og åpner. Håper det skal hjelpe litt for å få hun bort fra fingrene mine.

Var ute i 5 timer og var stel i hele kroppen da vi dro hjem.

Ingen kommentarer: