tirsdag 15. juli 2008

Inne trening i dag

I dag har Saga fått trene på to på og to av. Hun søker fint ut på planken, og har fokuset frem. I starten på øktene jeg hadde i dag så var hodet mot meg, men hun jobber bra og det var tydlig fremgang. Til neste treningsøkt skal jeg huske at hun bør fortsatt få kjempe belønning for stoppen, og at jeg skal trene gå kommandoen separat. Skal lese meg litt opp igjen på 1-2-3 leken vi har startet så vidt med den, men må få konkretisert treningen litt mer føler jeg.

Bender fikk repetert litt kontaktfelt i dag. Det funket fint selvfølgelig... Ikke en tjuv start nå, men mulig det blir noe annet på hinderet når farten blir stor. Så tok jeg frem valpe slalomen min og tenkte at jeg skulle gjøre et forsøk. Stå i ro og kun sende han i slalom. Jeg hadde ca 15 repitisjoner hvor kun 1 ble feil!!! Skal selvfølgelig sjekke ut dette på ordntlig slalom, men dette ser lyst ut for mine tanker om at så lenge jeg er relativt passiv så har jeg jo i hovedsak generalisert en hel del på det i treningen, men i konkurranse situasjon så er adferden blitt endret. Dermed så er planen klar, jeg skal ta generaliseringen med at jeg er mer i bevelgelse litt mer med ro til jeg vet at jeg får ca 100 %. Har stor tro på at farten også skal komme som et resultat også etter hvert. Er i allefall postetiv til det hele, selv om man aldri vet med Bender da ;)

Ingen kommentarer: