onsdag 23. juli 2008

Siste trening før Tromsø

Ja da var Saga vell hjemme hos Marianne. Tror nok vi kommer til å savne hun, både Bender og jeg. Hun var høyløpsk som bare det. Lille Tiger'n ridde på hun i alle rettninger, og hun stod der jo bare så det var vell ingen tvil. Vi skal jo være bort en nærmere mot neste helg, og Marianne skal på utstilling i Sverige den 2.august og vi drar til Moskva den 4.august så nå får vi ikke se hun før etter 9.august. Det er lang tid jammen godt vi har Bender!

Traff Annica på Gauldalbanen for å få trent litt. Bender har jo vært borte og fått gått masse turer i skogen. Han var ganske gira. Jeg ønsket og få trent litt på treadel armen for siden vi skal gå klasse 2, så er det nok en fare for at vi trenger den. Vi hadde hopp, bom og hopp i mellom og hopp. Måtte virkelig briefe ordntlig for det er lenge siden vi kun har trent på den type kombinasjon. Etter noen runder så satt den bra. Det var bra driv på Bender, men jeg må huske og rope på han. I dag så var han relativt leken, men da han så leverpostei tuben så var det mye mer viktig. Har jo kjøpt en slik apport bok som man kan ha i godis i også satte jeg tråd og det ble kjempe bra. Det løser en del for oss, da det og ha ting i snor gjør at vi kan springe litt og også få en snur i belønning. Hovedfokuset fremover blir og springe frem og aldri la Bender få bekreftelse på at det er noe og tvile på. Etter forrige Nidarostrening så har jeg nå kommet frem til at hver gang han tviler så tviler også jeg, dermed for han det forsterket og en ond sirkel som har vært vanskelig å komme i fra. Ettersom Annica har på pekt det og jeg vet det i andre situasjoner også hvor han demper etc. I dag så han Cisco og startet å dempe så slo deg meg plutselig at jeg bare burde springe på i alle slike settinger.

Ellers så funket alle felt som de skal og slalomen var god. Bra fart og driv fremover. Saken er og holde seg litt i bakkant. Gleder meg masse til helga selv om det blir en lang kjøretur. Starter i morgen tidlig og vi har selvfølgelig ikke pakket... Så nå må vi komme oss til køys. Skal ha med pc på turen så planlegger og blogge etter hvert som konkurreringe kommer i gang.

1 kommentar:

Trine sa...

Lykke til i Tromsø!
Jeg vil gjerne bli litt oppdatert underveis :) God tur! (litt misunnelig)