fredag 29. august 2008

En treningsrunde på Byåsen

I går kveld dro vi og trente hos Lillian. Det hølja ned en god stund, og det skal virkelig sies at høsten er kommet for og bli.

Annica ville gjere trene med mange hinder og vi designa banen selv. Jeg hadde plan om å trene rimelig enkelt, men med fart og slalom. Bender gikk virkelig som ei kule og det ser ut til at det og si ja ja ja funker godt. Tror uansett jeg i perioder skal klikke og gi godbit på forskjellige plasser. For han gikk kjempe fint og var veldig gira og tok hinder selvstendig før vi strtet på ordntlig. Artig å se at han er så samarbeidsvillig og motivert. For å trene forskjellige innganger så gav jeg han en firer slalom. Da hadde Bender et flashback fra tidligere slalom tider, han tok kun siste porten. Han gikk rundt den første porten, men istedenfor og gå inn i slalomen så sprang han til siste pinnen. Heldigvis så frika jeg ikke ut, men jeg gav litt godbit i slalomen også gikk det. Så spørs om jeg skal prøve med en sekser neste gang.

Ellers så har Saga vært veldig tent på en istykker reven fotball. Men oppdaget en ting som jeg har sett tidligere, når vi springer til en leke sammen så stopper hun opp og ikke vil ta den. Hun gir seg jo vanligvis fort så det er mulig at det har noe med min adferd og gjøre. I vinter så må det med lek taes opp for alvor og jobbes sikkelig med. Det blir nå alt for skjelden og lite gjennomtenkt. Det går jo veldig godt å få hun til og springe til snuseske med godbit og det ser ut som å gjøre hun mindre passiv.

Neste referat blir vell etter første kurs dag med Fanny!

Ingen kommentarer: