søndag 3. august 2008

Har lest meg opp litt

Pratet med Annica i går anngående dyret mitt :) Gud som jeg gleder meg til Saga kommer hjem. Da trenger jeg ikke henge meg sånn opp i problemene med Bender. Saga er i helga på utstilling med Mariannne i Østersund. Jeg pratet med en dame som hadde jack russel når vi var i Tromsø og hun fortalte også det at hun hadde samme utfordring når det gjaldt lek i starten. Alt funket kjempe bra hjemme, men dempet og ble ganske rolig i andre miljøer. Hun var også en ganske myk tispe og veldig sjarmerende :) Det hele hadde løsnet mer og mer etter hun fylte to år slik som jeg forstod det. Føles greit og høre det slik at jeg ikke stresser meg for mye av det. Saga er jo veldig matglad og jeg må bare få lært inn røret slik at jeg kan bruke det som belønning :)

I går fikk jeg litt blod på tann etter samtalen med Annica og leste meg opp på noen artikler fra kurset hos Hundeskolen i fjor. Leste Solveig Trippestad sin artikkel om motivasjon og fart. Er skeptisk til og sende frem til skål og få andre til og belønne, men det stod mye klokt som jeg bør passe på. Det er jo mye som Eva også har tipset oss om, og jeg må legge opp treningen for noen uker frem over slik at jeg får gjort det jeg skal gjøre. Det vil jo også hjelpe med kameraet slik at jeg får se alt det rare jeg gjør :) 

Ellers så skal jeg la være og bare belønnne starte uten hinder. Det har jeg gjort masse av det skal det bli slutt på. Kom også plutselig på at er det noe vi har trent masse på så er det starter, men stortsett uten hinder så det må jeg begynne med. Bender skal synes det er kjedlig hjemme. Saga skal få hjemme trening, men i en periode skal Bender få lite av det. Her skal det bygges sjalusi, og forhåpentligvis vil det øke motivasjonen hans til og ville jobbe med meg. Jeg skal også bruke meg av hans pinne galskap i treninga. 

1 kommentar:

Kjell O. Brun sa...

Heihei!
Endelig en kommentar? hehe
Du må lægg inn bilda vet du Nina!
No e vi hjæm, og Jack Russell skrives med to L'a;)

Fint i Tromsø ja?