søndag 24. august 2008

Varm søndags konkurranse

I dag har nervene oppført seg bra. Jeg har vært spent, men ikke sånn totalt madness nervøs. Kjente jeg ble veldig spent da jeg var tidtaker i klasse.1, og når Marianne debuterte så var jeg skjelven i bena. Luna gikk som ei kule og tror jammen hun vant klassen sin. Det ble iallefall napp og det er ikke værst på debutten! Så all ære til ekvipasjen, gratulere :)

Offisiell hopp:
Bender fikk ligge i buret sitt ved siden av starten mens jeg briefet. Det var veldig bra fart, men en vanskelig inngang på slalomen gjorde vell at han ikke var helt på. Det hele har vår kjære trofaste Randi, hun har filmet alle sammen i hele dag, så håper hun for lagt det ut. Og takk til Randi som også har vært hjelpsom og luftet Bender før strart på de siste løpene. Ellers så hadde han en sinnsykt fart på ei oppløpsside hvor vi løp med jævelen i nakken. Det var kjempe rått at han dro vei sånn! Så uansett så er jeg fornøyd med det løpet for vi virkelig sprang på begge to og hadde det gøy.
Åpen hopp:
Trenger og skrive en ting, han var ikke på tror vi tok 4-5 hinder også løp vi av.

For min egen del så tok jeg en slalom etter det løpet og den gjorde han perfekt.

Offisiell agility:
Der fikk vi endelig til slalomen, den var sakte i starten, men det kom seg betraktelig på slutten og han aksellerte litt. Ingen demping i slalomen, så det var godt. Ellers så gjorde jeg en fy fy, men det var fordi farten var så bra. Han gikk hele veien ned på feltet, men stoppen var ikke som innlært. Jeg tenkte et halvt minutt også kjørte jeg videre fordi farten var drit bra. Det skjedde noe ved inngangen til en tunnel han sprang forbi så vi endte opp med en vegring og 1,44 tidsfeil. Det sier vi oss kjempe fornøyd med i og med den vegringen og en ganske sakte slalom. Dvs at han hadde bra fart ellers rundt i banen.

Åpen agility:
Fart og slalom var bra, men kontaktfeltet brytes med at jeg beveger meg. Vi disker oss og tar feltet på nytt. Avslutter med bra fart, men en tunnel som han går inn i og så ut igjen. Motivasjonen på Bender var glimrende allikavell så det er kjempe bra!

Så kort oppsummert så var dagen fin. Det er enda en del tid til nappet kommer, men det er så mye ting og tang som må generaliseres på at vi har gode muligheter for forbedring på veldig mange punkter. Det som var det beste med dagen at han utenom åpen hoppet jobbet hele tiden og vi jobbet sammen som et team. I dag er han verdens beste for meg :) Saga er forøvrig på hyttetur og har gått masse i marka. Så i morgen så tror jeg det blir en rolig dag....

Ingen kommentarer: