torsdag 28. august 2008

Snartur på Gauldal banen

Dro oppover uten noen særlig plan. Aldri særlig lurt, men det ble fremforbytte trening. Kjørte det med fart og kun 6 hinder. Annica klikket når Bender svarte på svingen. Belønner med pinne og han har høy motivasjon. Ting og merke seg. Veldig viktig at jeg springer i et gjevnt tempo, da stoler Bender på at vi skal fremover. Når jeg briefer så er det også viktig at jeg tenker på farten min at den blir jevn og fin. Har veldig mye motivasjon for og gjøre ting enkelt og Bender er veldig på.

Klikket i går inn snuse eske med Saga når vi gikk tur. Siden jeg ikke har giddet og jobbe med leken på en stund, så funker det nok så lenge damen vil ha godbit. Så hun fikk prøvd og hoppe, jeg klikker og hun springer til snuseska og jeg åpner og hun spiser. Hun sikter veldig fint på hinderet, og også her er det veldig viktig at jeg holder et gjevnt tempo. 

Ettersom Bender ofte ble kjørt til skål i starten, så tror jeg det kan være årsaken til at han ikke syntes det å følge meg i handling var noe gøy. Siden det var det første han lærte i agility så er det mulig at det er årsaken til den plutselige synkende motivasjonen. For etter hvert som skåla forsvant, ble leken kastet i front og den hadde ikke noe med meg og gjøre. Etter hvert som svingene kom og det ble mer handling og bytter så hadde motivasjonen sunket betraktelig. Jeg følte heller ikke at jeg kunne stole på han dermed saknet jeg farten og det gjevne tempoet. Dette ble jo en ondsirkel for oss begge, og skapte nok enda mer missnøye for Bender-fanden. Er så glad for at vi har oppdaget dette og at vi jobber mer på lag en på lenge. Saga må vell også ha litt ære for at begge to har fått tilbake litt motivajson igjen. 

Blir en runde nå i ettermiddag også, må vell trene litt slalom og her har vi litt og gjøre når det gjelder innganger, så det i helga!

Ingen kommentarer: